iklan

Wednesday, October 12, 2011

my 1st error coin, syiling 50sen tahun 2004

50 sen 2004 error coin? berjalur di sekeliling rim tepi syiling, perlukan kepastian dari rakan blogger dan pakar, baru pertama kali terjumpa syiling berkondisi seperti ini

takde ape-ape kecacatan kan....

yang ni pun nampak biasa kan....

alamak, ape jalur kat tepi tu, 2 lapis ke syiling 50sen ni...

setelah disiasat, kemungkinan kecacatan ini berlaku apabila ada 'bendasing' terlekat di 'blank' syiling tersebut atau terlekat di mesin semasa 'rimming'.

kepada yang pakar mungkin boleh bagi pendapat...

5 comments:

whycollect said...

Wow, nampaknya satu planchet error yang menarik.
Semoga nitestalker berjaya menemui lebih banyak duit syiling error.
Syabas :)

nitestalker said...

baru 1st time... tu pun belek2 tgk lain macam...simpan terus...

Maya Ariffin said...

lerr.. ahkak slalu la dulu dpt syiling error ni tp tak amik kesah pon..

nitestalker said...

biasalah ahkak... sy pun dulu cam ahkak jugak... cuma sekarang je baru tau dan cuba menghargai sesuatu yg nampak nampak biasa tp berbeza....

Aisyah Nabila said...

Saya pun ada terjumpa syiling mcm ni.