iklan

Monday, February 21, 2011

bekas oreo dan resipi oreo milkshakes versi sendiri

jeng jeng jeng....sesi pembocoran rahsia yang dijanjikan... seketul (betul ke tatabahasa aku ni) biskut oreo yang "besar" punya!... sedap wooo biskut hitam ni...

kalau la ada biskut sebesar ni....mesti sedap kalau buat macam iklan dia kan....

"putar, rasa, celup dan MAKAN!".... yum yum yum

tapi yang ni bukan biskut.....dan bukan keluaran khas biskut sebesar ni.... nak tau ape mendanya?....


ni lah mendanya...bekas comel oreo nie....nak buat simpan apa....gunakan ke"kreatif"an korang.... simpan syiling ke, resit shopping ke....even barang kemas pun boleh....

apa yang aku boleh katakan....barang ni lah antara barang yang aku rasakan kreatif dan menarik.... multipurpose.... walaupun takmau guna..boleh sekadar diletakkan dalam kabinet sebagai hiasan pun sesuai jugak.... tak tau lah kalau korang nak framekan atau masukkan dalam bekas kaca buat ala-ala trofi atau cenderamata.... kalau camtu memang tabiklah....korang memang kreatif








ni lah rupa bekas tu bila tertutup.... kan sebijik macam biskut oreo, yum yum yum.... punya la best.... hishhh asyik tertelan air lur je.... ape pun...aku bukan pengiklan biskut jenama tu ye.... tak dibayar sesen pun oleh pengeluar biskut tersebut.... tapi kalau korang terliur macam aku gak.... sila ke kedai berdekatan yang menjual biskut ni.... hik hik hik.....



yang ni bahagian atas dan bawah...sama tapi tak serupa.... cantik la bekas ni.... kalau korang rasa biasa-biasa... takpelah...aku simpan dulu.... hishhh tiba-tiba aku teringat sesuatu....

AKU SUKA MINUM OREO SHAKES! hahahha sedap wooooo







yang gambar last ni bukan dalam koleksi tau... ape ke halnya aku nak simpan oreo shakes buat koleksi kan... simpan dalam perut ada gak pekdahnya.... cuma nak bagi bonus skit..ni RESIPI oreo milkshakes aku.... mesti korang nak taukan... hehehe

RESIPI OREO MILKSHAKES (segelas)

3 biji biskut oreo

3 scoop vanilla ice cream (nak flavour lain pon ok)

100 ml susu segar (guna susu cair pun sedap)

sedikit ais kiub (dalam 4 ketul )

sebuah blender (bukan untuk campuran tapi guna untuk blend....hahaha)

cara buat...

campur semua pastu blend....sampai la jadi smooth.... WALLA!... sedia untuk diminum.....

P/S: ni resipi versi aku tau.... kalau korang nak buat versi korang.... bahan-bahan tu korang letakla berapa banyak korang suka.... ikut selera....

JOM...kita MINUM duluuu.................

7 comments:

Gen Fujita said...

Terer hang resepi ni ya, apa lagi, kasi bukak satu kopitiam la. syok tu.

nitestalker said...

hheheh...takla terrer sgt...tp masin mulut ko... alhamdulillah.....

:: Zanna :: said...

yum!! yum!! sedapnya..eheh :)


Terkini : sesuai ke??

nitestalker said...

memang sedap....

padlie said...

bestnye.. selalu tengok oreo biasa-biasa je.. tapi kali ni terliur lak. terima kasih atas resepi :)

Entry terbaru padlie: Saudara Anjing

nitestalker said...

sila cuba padlie...kalau kat luar harga dia... leh buat satu jug wooo....

chapit said...

wahhhhhhhhhhhh~~~~~~~~